Handelsbetingelser
Her har vi samlet alt det med småt. Vi er her for at give dig en god købsoplevelse og sprede duften fra nogle af verdens smukkeste destinationer. At handle på www.bilduft.dk skal være nemt og ligetil. Vi lever af og for tilfredse kunder. Hvis der er noget du er i tvivl om, må du endelig kontakte os på info@bilduft.dk
Generelle oplysninger
Bilduft.dk ApS
CVR nr.: 44196840
Møllegade 32
8000 Aarhus
Email: info@bilduft.dk
1. AFGIVELSE AF ORDRE
Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Bilduft.dk ApS har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra Bilduft.dk ApS med information om, at vi har afsendt varen. Pengene reserveres på din konto, når du har godkendt betalingen, men der trækkes ikke penge på din konto, før du har modtaget en bekræftelse, og varen er afsendt.
2. BETALING
Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler; MobilePay, ApplePay, GooglePay, MasterCard og VISA. Ved betaling med kort vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Beløbet trækkes, når varen afsendes.
3. LEVERING
Vi tilbyder følgende leveringsformer: DAO - daoHome (Levering til adressen)
Vi tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 15 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende arbejdsdag. Langt de fleste af vores varer leveres indenfor 1-3 arbejdsdage. Alle produkter på en bestilling sendes som udgangspunkt samlet, og der efterleveres altså ikke. Derfor vil den seneste leveringstid på et produkt afgøre den samlede leveringstid for en bestilling. Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder som fx efter Black Friday. Bilduft.dk ApS bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem og/eller disse er bekræftet leveret til din postkasse. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
4. FORBRUGERENS PLIGTER
Kunden er ansvarlig for at de oplysninger han/hun angiver omkring adresse og kreditkort er korrekte.
5. FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret fra den dag du har modtaget varerne og/eller disse er bekræftet leveret i din postkasse af transportøren. Det følger dog af forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 5, at følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt, eller varen brugt efter leveringen. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.
Ovenstående undtagelse i fortrydelsesretten omfatter de varetyper som Bilduft.dk ApS forhandler, herunder duftkort, duftdiffuser, duftspray og duftwipes. Har man brudt plomberingen eller på anden vis beskadiget emballagen som sikrer at varen ikke har været åbnet, bortfalder din fortrydelsesret. Ønsker man at dufte til produktet, inden man bryder plomberingen, kan dette ske via det cirkulære duftmærke placeret på den udvendige del af produktemballagen.
Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer, såfremt emballagen/plomberingen ikke er blevet brudt jf. ovenstående. Vi tilbagebetaler ikke leveringsomkostningerne ved delvis fortrydelse. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag; (I) Du eller en anden person, som du har valgt til at modtage varen (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. (II) Du får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. (III) Du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
6. SÅDAN FORTRYDER DU
Såfremt du opfylder betingelserne for fortrydelse, skal du inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os skriftligt på info@bilduft.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at bruge vores standardfortrydelsesformular, som du finder i bunden af disse betingelser.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis du har bestilt flere dele eller partier, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste del eller det sidste parti i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
7. RETURNERING AF VAREN OG RETUROMKOSTNINGER
Hvis du har fortrudt købet af en vare, og denne i øvrigt opfylder betingelserne for fortrydelsesret, skal du sende eller aflevere varen til Bilduft.dk ApS, Møllegade 32, 8000 Aarhus uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen.
7. TILBAGEBETALING AF PENGENE VED FORTRYDELSE
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.
Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt gyldig dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
8. VARENS STAND VED RETURNERING OG EMBALLAGE
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må se varen, uden at bryde plomberingen, på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Bilduft.dk ApS at vurdere varens stand. Bemærk dog at din fortrydelsesret helt bortfalder, såfremt plomberingen er brudt, hvorfor du ikke vil modtage købsbeløbet retur.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
9. REKLAMATIONSRET
Købeloven gælder, hvis du køber en vare, en digital tjeneste eller digital ydelse, og der er en mangel ved det købte. En mangel er fx en materiale- eller fabrikationsfejl eller en forkert oplysning om det, du har købt. Derimod er fx almindelig slitage eller en selvforskyldt skade ikke en mangel. Du kan reklamere over mangler ved varen eller ydelsen i indtil 2 år fra leveringstidspunktet. Du kan reklamere ved at henvende dig til vores kundeserviceafdeling på info@bilduft.dk. Du skal henvende dig inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Er der tale om en fragtskade, beder vi dig under alle omstændigheder om, at give os besked så hurtigt som muligt. Henvender du dig inden for 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen, vil din reklamation altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er, og evt. indsende billeder af fejlen.
10. KLAGEMULIGHEDER
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, kan du indgive en klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Der skal betales et gebyr for at få klagen behandlet.
11. ØVRIGE VILKÅR
11.1 Gavekort
Gavekort til https://bilduft.dk/ er gyldige i 2 år efter gavekortets udstedelse. En eventuel restværdi kan indløses i indtil et år efter gavekortets udløb.
11.2 Abonnementsløsning
Ved køb af duftkort tilbyder Bilduft.dk ApS en såkaldt abonnementsløsning. Denne købsmulighed indebærer at de(t) valgte produkt(er) bliver leveret og faktureret jf. valgt hyppighedsinterval, hver måned eller hver 2. måned. I forbindelse med køb via abonnementsløsning acceptere du samtidigt at Bilduft.dk ApS trækker det anviste beløb efter valgt hyppighedsinterval, indtil du som forbruger opsiger abonnementet. Der er ingen binding på abonnementsløsningen, men der forefindes opsigelsesfrist på løbende måned + 30 dage. I praksis betyder dette at hvis du f.eks. opsiger din abonnementsløsning d. 15 august, vil din endelige opsigelse være gældende fra d. 15. oktober.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.09.2023.